Το ΣΤ1 του 5ου Δημοτικού Σχολείου Χαϊδαρίου σας καλωσορίζει στη σελίδα του!!!!!!



Το "μικρό" blog που.... ΔΕΝ βιάζεται να μεγαλώσει!!!!!

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

ΟΜΑΔΑΡΕΣ!!!!!!!


Νέα αποστολή!!!!!

 
Συγγραφείς και ζωγράφοι εν δράση!



Περίεργο λεξιλόγιο είχαμε να αντιμετωπίσουμε.... 
Λέξεις ανακατεμένες και άντε να βγάλεις νόημα....
Το "αχ!" έδινε το "βαχ!" έπαιρνε!!!!! 
Να γράψουμε έκθεση.... να βγάλουμε και τον τίτλο....
Να διαλέξουμε και τις 2 καλύτερες!!!!!!!!!!! 

Μια προσεκτικότερη ματιά των λέξεων μας έδωσε μια ιδέα.... ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ!!!!!

Πού βρίσκονται όλα αυτά; Στο ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟ!!!!

Και άδικα θα πάνε όλοι αυτοί αναστεναγμοί;;;;

Έτοιμος ο τίτλος!!!!!!
"Αχ και βαχ στο σκουπιδότοπο"!!!!!

Η αρχή του κειμένου ίδια για όλους:

"Στο μεγάλο σκουπιδότοπο υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Μέσα στην ακαταστασία, στη δυσοσμία, και στην αποσύνθεση, κάποια σκουπίδια αναστενάζουν. Τενεκεδένια κουτιά, σχισμένα περιοδικά και, τι κρίμα, βιβλία που δεν έχουν καμιά θέση εδώ! Ποιος θα τα μαζέψει άραγε να τα πάει στην ανακύκλωση; Εκεί γίνεται το ανακυκλωμένο χαρτί! Τα τενεκεδάκια ξαναγίνονται χρήσιμα αντικείμενα! Και το περιβάλλον μένει πιο καθαρό!..........."

Μπήκαμε στο παιχνίδι! Αφού διαβάσαμε τις εκθέσεις μας διαλέξαμε 
τις 2 καλύτερες! 
Δέσποινα και Κάλλη έδειξε η ψηφοφορία!
Και τι; Εδώ θα σταματήσουμε;  ΟΧΙ!
Αποφασίσαμε να τις εικονογραφήσουμε. 
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Μια έκπληξη μας περίμενε!
Οι δυο ομάδες αντάλλαξαν τις εκθέσεις! Έτσι η μία πήρε της άλλης!
Το καλύτερο κομμάτι της εργασίας ξεκινούσε τώρα!!!!!!!!!

Η Δέσποινα, η Στέλλα, η Νικολέτα, ο Γιώργος, ο Νίκος, ο Απόστολος, ο Κώστας και ο Τάσος
ανέλαβαν την έκθεση της Κάλλης...!!

Η Κάλλη, η Στεφανία, η Έφη, η Χρυσάνθη, ο Βασίλης, ο Αντώνης και ο Γιάννης
ανέλαβαν την έκθεση της Δέσποινας...!!



 









 

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Κωστής Παλαμάς

«Ο Ακρίτας είμαι, Χάροντα δεν περνώ με τα χρόνια.
Μ' άγγιξες και δε μ' ένιωσες στα μαρμαρένια αλώνια;
Εγώ είμαι η ακατάλυτη ψυχή των Σαλαμίνων,
στην Εφτάλοφην έφερα το σπαθί των Ελλήνων.
Δε χάνομαι στα Τάρταρα, μονάχα ξαποσταίνω,
στη ζωή ξαναφαίνομαι και λαούς ανασταίνω!».
Οι παραπάνω στίχοι μας έγιναν αντικείμενο συζήτησης στην τάξη.
Μέσα από αυτούς γνωρίσαμε τον Κωστή Παλαμά
Είναι όμως πολλά ακόμα αυτά που δεν ξέρουμε.

Ο παρακάτω σύνδεσμος είναι ιδιαίτερα χρήσιμος.
Ανήκει στα ψηφιακά αρχεία της ΕΡΤ και έχουμε να μάθουμε πολλά ...

ΚΛΙΚ
Η σειρά ντοκιμαντέρ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του ποιητή ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

Πέρα από τα σύνορα....

Πριν δύο χρόνια οι    παίδες εν-Τάξη   βγήκαν από τα σύνορα!


Έστειλαν την αγάπη τους στην Ζάμπια...
Μέσω της Action Aid έγιναν ανάδοχοι της μικρής Mercy.




Οι  παίδες eν_πλω από το Σεπτέμβρη
  πρόθυμα , πήραν τη σκυτάλη και συνεχίζουν.
Πριν από λίγες ημέρες έφτασε στα χέρια τους αυτό το γράμμα:


... και αυτή  η ζωγραφιά:



Υπέροχο συναίσθημα! 
Σειρά μας τώρα, να γράψουμε κι εμείς ένα γράμμα στη φίλη-αδερφή μας 
και να το στείλουμε!!!!



Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Εγώ σε ... συναυλία!!

Pink Floyd : "The wall"



Πυξ Λαξ : Η έναρξη  (καλοκαίρι 2011)






Ο Φίλιππος Πλιάτσικας και η ορχήστρα της ΕΡΤ στο Μέγαρο Μουσικής





Να και κάτι διαφορετικό ...μα ωραίο!






Εσύ... ποιο βίντεο προτείνεις να δούμε;

Βασίλειος Διγενής Ακρίτας

"Ό Διγενής ψυχομαχεί κ' η γης τόνε τρομάσσει..."

                       



Για να κατεβάσεις όλο το αρχείο της δραστηριότητας κάνε ΚΛΙΚ ΕΔΩ 

Συμπληρώστε τα φύλλα εργασίας.

Στο πέρασμα των χρόνων τα πρότυπα των ηρώων έχουν αλλάξει...
Μπορείτε να αναφέρεται μερικά ονόματα ;
Από πού τους γνωρίσατε; (βιβλία, κόμικς, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.α.)

Πόσο σας επηρεάζουν;
Μαζέψτε φωτογραφικό υλικό με αυτούς
και κάντε την δική σας παρουσίαση στην τάξη!!!!!

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Ελάτε να παίξουμε! (2)

Επιτέλους ήλιος!!!! Κι εμείς το εκμεταλλευτήκαμε... Κλείσαμε τις τσάντες την τελευταία ώρα και βγήκαμε για παιχνίδι.... (Χωρίς καλώδια!!!)

Θυμηθήκαμε παιχνίδια από τα παλιά, μα δεν τα προλάβαμε όλα! Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει και "δεύτερος γύρος"! Και πολύ σύντομα μάλιστα... Αρκεί να έχει καλό καιρό!


Παίξαμε "σπασμένο τηλέφωνο"... Πώς παίζεται;;




Καθόμαστε στη σειρά .
Ο πρώτος σκέφτεται μια λέξη και την λέει στο αυτί του δεύτερου. Απαραίτητη προϋπόθεση : Η λέξη να είναι δύσκολη. Ο δεύτερος  επαναλαμβάνει στον τρίτο κ.ο.κ μέχρι τον τελευταίο . Αυτός θα πρέπει να πει δυνατά τη λέξη όπως την άκουσε.




Αν  είναι η λέξη που είπε ο πρώτος τότε το τηλέφωνο λειτουργεί κανονικά. Αν όμως η λέξη είναι παραποιημένη τότε το τηλέφωνο είναι χαλασμένο! Συνήθως η λέξη είναι παραποιημένη και το αστείο του παιχνιδιού είναι να επαναλαμβάνει ο καθένας ό,τι ακούει!

Το παιχνίδι συνεχίζεται και ο τελευταίος στη σειρά μπαίνει πρώτος και προτείνει τη δική του  λέξη!


Κι επειδή, όπως λένε, "τρώγοντας ανοίγει η όρεξη", περάσαμε μετά σε άλλο παιχνίδι.


"Τα σκατούλικα"!!!!! Ένα παιχνίδι με καταγωγή από την Κύπρο!
Έπρεπε όμως να χωριστούμε πρώτα σε ομάδες.


Ντορεμί φασόλα
μού φυγε η σόλα
πήγε στο Παρίσι
να παραθερίσει
κι όταν θα γυρίσει
πάλι θα κολλήσει
στο παλιό παπούτσι
πού χε ξεκολλήσει..



 
Το παπούτσι σου βρωμάει 
άλλαξέ το
πάρε ένα καινούριο 
και μύρισέ το....




Πήραμε 5 τενεκαδάκια και τα βάλαμε σε μια στοίβα , το ένα πάνω στο όλλο. Ένα παιδί ορίζεται ως ο "σκατουλιέρης" δηλαδή αυτός που θα είναι υπεύθυνος για τα τενεκεδάκια.



Στέκεται πίσω από αυτά. Τα υπόλοιπα παιδιά στέκονται σε κάποια απόσταση , απέναντι του.

Παίρνουν όλα τα παιδιά από μια πέτρα πλακωτή, και αρχίζουν να ρίχνουν με τη σειρά . Στόχος τους είναι να ρίξουν κάτω το "πυργάκι" με τα τενεκεδάκια.

 Όποιος αστοχήσει πηγαίνει και στέκεται κοντά στο σημείο που έπεσε η πέτρα του. Εκείνη τη στιγμή που κάποιος θα καταφέρει να ρίξει τα τενεκεδάκια κάτω , τα παιδιά πάιρνουν την πέτρα τους και τρέχουν να πάνε πίσω στη γραμμή τους.
 Ο "σκατουλιέρης" πρέπει να ξαναστήσει τα τενεκεδάκια και να προσπαθήσει να πιάσει κάποιον για να μπει στη θέση του. Αν δεν τα καταφέρει μένει ο ίδιος.
 Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο μέχρι να αντικατασταθεί ο "σκατουλιέρης".

 Τέλος , θυμηθήκαμε το "Τζαμί" που έχει καταγωγή από τη Θράκη.

Το τζαμί είναι ένα παιχνίδι ακόμα που θέλει μεγάλο αριθμό παιδιών (για να έχει περισσότερη πλάκα).

Τα παιδιά χωρίζονται και πάλι σε δύο ομάδες...  Για να αρχίσουν το παιχνίδι  χρειάζονται έξι κεραμίδια και μια μπάλα.


Εμείς κεραμίδια δεν βρήκαμε , ψάξαμε όμως και βρήκαμε πέτρες σε αντίστοιχο σχήμα και μέγεθος.




Τα κεραμίδια ( ή τις πέτρες) τα βάζουν το ένα πάνω στο άλλο, ώστε να σχηματιστεί ένας πύργος. Έτσι αρχίζει το παιχνίδι.




Η πρώτη ομάδα στεκεται πίσω από τα κεραμίδια.










Η δεύτερη ομάδα πηγαίνει εφτά οχτώ μέτρα μπροστά από τα κεραμίδια.






Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας
προσπαθούν με τη μπάλα
να ρίξουν τον πύργο με τα κεραμίδια.







Κάθε παιδί έχει μία ευκαιρία.








Αν κάποιο παιδί ρίξει τα κεραμίδια χτυπώντας τα με τη μπάλα,
τότε διασκορπίζονται στο γύρω χώρο οι δυο ομάδες.

Η μεν πρώτη ομάδα επιδιώκει να "κάψει" τους παίκτες της δεύτερης χτυπώντας τους με τη μπάλα,
η δε δεύτερη προσπαθεί να ξαναβάλει τα κεραμίδια στη θέση τους, έτσι ώστε να ξανασχηματιστεί ο πύργος.Δηλαδή το "Τζαμί".







Εάν προλάβει η δεύτερη ομάδα και φτιάξει το "Τζαμί" πριν καούν όλοι οι παίκτες της κερδίζει ένα σετ παιχνιδιού.






Ο παίκτης που θα τοποθετήσει το τελευταίο κεραμίδι του πύργου φωνάζει "Τζαμί"  
και τελειώνει το σετ.


Αν η πρώτη ομάδα κάψει όλους τους παίκτες της δεύτερης πριν προλάβουν να φτιάξουν το "Τζαμί" τότε αντιστρέφονται οι ρόλοι. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα κερδίσει τα πιο πολλά σετ.

Ήταν μια όμορφη μέρα! 

Θα την επαναλάβουμε σίγουρα ....
με διαφορετικά παιχνίδια όμως  !!!!!!!



Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

Ελάτε να παίξουμε! (1)

ΚΛΙΚ στην εικόνα για να μεγαλώσει

Μαγική εικόνα....
Στον πίνακα "κρύβεται" το πρόσωπο ενός παιδιού.
Ξεχωρίζουν τα δυο του μάτια, η μύτη και το στόμα.
Το βρήκες;;;;

Ο παραπάνω πίνακας είναι πίνακας του Φλαμανδού Ζωγράφου Πήτερ Μπρέγκελ του Πρεσβύτερου. Τον ζωγράφισε το 1560 και τον ονόμασε "τα παιχνίδια των παιδιών". Ομως, στη μεγάλη πλατεία , δεν παίζουν μόνο παιδιά αλλά και μεγάλοι. (Γιατί όχι;)

Απεικονίζονται 91 παιχνίδια. Πολλά από αυτά τα έπαιζαν και τα Ελληνάκια στα αρχαία χρόνια, αλλά κι εσύ σήμερα.... (Όταν δεν έχεις στα χέρια σου κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι....!)
Ποια από αυτά μπορείς να εντοπίσεις;;




Τεστ παρατηρητικότητας....


Παρακάτω δίνονται λεπτομέρειες από τον ίδιο πίνακα.
Μπορείς να ανακαλύψεις τις εικόνες αυτές μέσα στο μεγάλο πίνακα;

1

2

3

4

5

6



Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Πωωω... Σωστά!!!!!

Σ΄αυτήν την ενότητα συναντήσαμε τον όρο "ποσοστό"!
Ευκαιρία να εξασκηθούμε λίγο! 

ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Τσιγγάνοι


Ένας λαός χωρίς γραπτή γλώσσα ,
ένας αρχαίος νομαδικός λαός
που στο πείσμα των αιώνων
διατηρεί την παράδοση
της περιπλάνησης.



     

Πιθανότατα η πρώτη ιστορική αναφορά για τους Ρόμ (Τσιγγάνους) γίνεται από τον Ηρόδοτο που αναφέρει τον λαό των "Σιγύνων". Πριν ακόμη από την άλωση της Κωνσταντινούπολης , πυκνές ομάδες της νομαδικής αυτής φυλής είχαν αρχίσει να περιτρέχουν τη Θράκη,τη Μακεδονία και στη συνέχεια τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Οι πρώτες ειδήσεις που αναφέρονται στη διασπορά τους στις Ευρωπαϊκές χώρες χρονολογούνται από το 1417 μ.χ. όταν πολυάριθμες ομάδες των Ρόμ εμφανίσθηκαν στη Γερμανία . Οι τότε χρονογράφοι τους περιγράφουν με το όνομα "Τσιάνοι" και υπογραμμίζουν το σκοτεινό δέρμα και τη μαύρη τρίχα τους.
Ζούσαν σε σκηνές και περνούσαν μια πολύ σκληρή ζωή. Δεν είχαν -κατά τους χρονογράφους-πατρίδα ούτε θρησκεία , αλλά βεβαίωναν ότι ήταν χριστιανοί. Είχαν αρχηγούς που ήταν έφιπποι και καλοντυμένοι σε αντίθεση με τους υπόλοιπους , που στην πλειοψηφία τους βάδιζαν σαν μπουλούκι και κυρίως ξυπόλυτοι. Από το 1417 μέχρι το 1430 εξαπλώθηκαν σε ολόκληρη τη Γερμανία αλλά και στις Ευρωπαϊκές χώρες. Εμφανίζονται στην Ευρώπη χρονολογικά ως εξής:
1418 : Ελβετία
1422 : Ιταλία
1427 :Γαλλία
1433 : Δανία
1445 : Ισπανία - Εκεί υπήρχαν ήδη συγγενικά φύλλα.
1500 : Αγγλία
  Υπάρχουν περισσότεροι από δώδεκα εκατομμύρια Ρομ που βρίσκονται σε πολλές χώρες ,σε όλο τον κόσμο. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να βρεθεί ένας ακριβής αριθμός δεδομένου ότι οι Ρομ δεν καταγράφονται στις περισσότερες επίσημες απογραφές.
  Πολλοί τσιγγάνοι δεν αναγνωρίζουν την αληθινή εθνική προέλευσή τους για οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους.
  Οι Ρομ είναι μια ευδιάκριτη εθνική μειονότητα, που διακρίνεται τουλάχιστον από το DNA.
     Στο σχετικό σημείωμά του στην Εγκυκλοπαίδεια "ΗΛΙΟΣ" ο καθηγητής Ι.Γ.Κούμαρης λεει (σε ελεύθερη απόδοση)  : "...εμφανίζουν τον σωματικό τύπο των Ινδιδών. Μεταξύ τους το Ινδικό στοιχείο αποτελεί την βάση....Οι παλαιότερες δοξασίες για τις σχέσεις τους με τούς Εβραίους ή τους Αιγυπτίους δεν βρήκαν υποστήριξη."
Κανένας δεν ξέρει γιατί οι πρώτοι Ρομ άρχισαν τη μεγάλη περιπλάνησή τους από την Ινδία προς την Ευρώπη και στις άλλες ηπείρους. Σήμερα οι Ρομ  έχουν διασκορπιστεί παγκοσμίως, παρά τις διώξεις και τους κατατρεγμούς δια μέσου των αιώνων.